wtorek, 14 lipca 2015

Kobieta w czerni 2: Anioł śmierci (2014)

Reżyseria: Tom Harper.
Scenariusz: Jon Croker, Susan Hill.
Produkcja: Kanada, Wielka Brytania.
Czas trwania filmu: 1 godzina 38 minut.

Film do obejrzenia pod poniższym linkiem

Opis Filmu: Anglia, rok 1941. Młoda nauczycielka Ewa ewakuuje grupę sierot z bombardowanego Londynu. Zatrzymują się z dala od miasta w opuszczonym od lat, odciętym od lądu domu na Węgorzowych Moczarach. W tym tajemniczym miejscu jej podopieczni zaczynają się dziwnie zachowywać. Ewa instynktownie wyczuwa obecność mrocznej siły, z którą sama nie jest w stanie walczyć. Prosi o pomoc Harrego – wojskowego pilota, stacjonującego w mieście. Mieszkające w domu zło jest bardziej przerażające niż koszmar bombardowanego Londynu. Aby ocalić dzieci, obydwoje będą musieli zmierzyć się z własnymi demonami i... Aniołem Śmierci.

Moja Opinia: Tom Harper należy do reżyserów głównie seriali. Posiada na koncie kilka filmów lecz nie są one warte wzmianki. ,,Anioł śmierci'' w jego wykonaniu nie jest wcale taki najgorszy. Jednak spodziewałem się czegoś o wiele lepszego gdy obejrzałem zwiastun. Nieraz jednak bywa tak, że dwu minutowy zwiastun jest o wiele ciekawszy niż sam film. Produkcja jest sequelem więc nie zobaczycie niczego wspólnego z pierwszą częścią.

Wiadomo, że jak w horrorach pojawiają się dzieci to początkowo tylko one będą miały styczność z duchami, gdyż dorośli ich nie widzą. Tak jest również w tym filmie. Reżyser jednak nie włożył za dużo pracy w produkcję, gdyż powtarzają się te same chwyty, które można dostrzec w współczesnych horrorach. Szkoda, że nie dał czegoś od siebie i nie wprowadził odrobię świeżości na obecny rynek filmowy.

Już po pierwszej połowie można stwierdzić, że ,,Anioł śmierci'' powstał tylko dla zarobków, a nie po to by straszyć widza. Pierwsza połowa filmu przedstawia historię opiekunki Eve i dzieci, którzy w wyniku wojny zmuszeni są zamieszać w opuszczonym domu na Węgorzowych Moczarach. Troszkę mnie zmulił ten początek, lecz później jest już lepiej. Pojawiają się duchy i różne paranormalne zjawiska. Jest kilka jump scenek, które jako tako dają radę bo jednak podskoczyłem oglądając.

Niewątpliwym plusem jest również klimat tworzony przez ciemne, klaustrofobiczne pomieszczenia i korytarze starego domu. Jednak gdy akcja przenosi się w ciemną otchłań nocy troszkę mało widać i denerwowało mnie to strasznie.
W obrazie Harpera pojawia się również wątek miłosny, który jak na horrory są rzadkim zagraniem. Jednak nieszczególnie wzbudziło to na mnie jakiejkolwiek reakcji. Najmocniejszą stroną filmu jest niewątpliwie aktorstwo, które stara się dźwigać wszystkie niedoskonałości horroru. Wszyscy aktorzy zagrali zadowalająco i nie mam się do czego przyczepić. Mimo wielu niedoskonałości mogę wam polecić ten film.

Moja Ocena:
Straszność: 6
Aktorstwo: 10
Efekty Specjalne: 6
Scenariusz: 6
Zakończenie: 7

Razem:35/50

Podzielcie się swoimi odniesieniami :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz