niedziela, 22 października 2017

To (2017)

Reżyseria: Andres Muschietti.
Scenariusz: Gary Dauberman, Chase Palmer, Cary Fukunaga.
Produkcja: Kanada, USA.
Budżet: 35 000 000 $.
Czas trwania filmu: 2 godziny 15 minut.

Konkurs 2021 rok !! Rok darmowego netflixa. Link poniżej.
https://lead1.pl/p/dtRd/AkFl/4ImL

Opis Filmu: W niewielkim miasteczku Derry z niewytłumaczonych przyczyn zaczynają znikać dzieci. Grupa dzieciaków bojąc się o własne życie postanawia za wszelką cenę odkryć co jest przyczyną zniknięć. Niebawem odkrywają, że przyjdzie im walczyć z nikczemnym klaunem o imieniu Pennywise, który co 27 lat pojawia się na nowo by porwać i torturować dzieci. Film oparty na motywach słynnej powieście Stephena Kinga o tym samym tytule.

Moja Opinia: Słynna powieść Stephena Kinga stała się światowym bestselerem w latach 80- dziesiątych. Pierwsza ekranizacja ,,To'' pojawiła się w 1990 roku, a teraz dokładnie po 27 latach do sal kin ponownie zawitał przerażający klaun Pennywise. Z wielką niecierpliwością czekałem na ten film i wiedziałem, że Muschietti sobie z nim dość dobrze poradzi. Jednak on zrobił to dużo lepiej niż się spodziewałem. ,,To'' w jego wykonaniu mogę już teraz określić najlepszym horrorem 2017 roku. Muschietti stworzył film, który jest tak samo zabawny jak i przerażający, a co najważniejsze każda z postaci została bardzo dobrze ukazana. Po latach dobrych i złych ekranizacji powieści Kinga wreszcie doczekaliśmy się perełki. Czytałem w internecie, że sam Stephen oglądał film dwa razy i był pod wielkim wrażeniem ekranizacji Andersa.
Należy również wspomnieć, że reżyser, oraz trzech scenarzystów nie mieli takiego łatwego zadania, gdyż musieli w 2 godzinach przedstawić książkę, która liczy ponad 1000 stron. Poradzili sobie w mojej opinii świetnie.
Największym wyzwaniem dla reżysera była otwierająca scena filmu, która na przestrzeni lat stała się kultową. Chodzi oczywiście o małego Georgiego, który puszcza swój okręt do rwącego nurtu wody. Niestety wpada on do kanalizacji, gdzie po raz pierwszy ujrzymy przerażającego i momentami zabawnego klauna Pennywise. Scena z odgryzioną ręką i zabójstwem małego chłopca została tak samo dobrze przedstawiona jak w pierwowzorze.
Ci, którzy spodziewają się tylko horroru mogą być troszkę zawiedzeni. Owszem są sceny straszne, które mogą nieraz widza przestraszyć, ale Muscietti ukazuje również coś więcej niż horror. Pokazuje dorastanie dzieciaków, oraz relacje jakie ich łączą. Pokazuje co to jest przyjaźń praz współczucie.
Jeśli zaś chodzi o zło przedstawione w filmie to brawa należą się dla charakteryzatorów i speców od efektów specjalnych, gdyż postać Pennywisa została przedstawiona idealnie. Choć momentami jest on śmieszny to nieźle bym się przestraszył widząc takiego klauna w pobliżu.
W filmie zostało bardzo dużo nagromadzonych scenek z idealnie wygenerowanymi strasznymi postaciami. Chodzi mi tu o trędowatego ścigającego Eddiego, kobietę z obrazu z wyprasowaną twarzą, która czai się na Stanleya. Fajnie została również ukazana scena tryskającej z umywalki krwi na Beverly.
Każda straszna scena jednak została owinięta wątkiem humorystycznym by zdusić w widzu napięcie. Momentami można się nieźle uśmiać z przekleństw lecących z ust dzieciaków jak i zachowań samego klauna. Rozbawiła mnie szczególnie końcowa scena gdy Pennywise tańczył.
Całość zostaje opasana idealnie dobraną muzyką, która pomaga budować nastrój i bardzo dobrze wiąże całość.
Największym plusem jest jednak aktorstwo w wykonaniu dzieciaków. Nie ma takiej osoby, na którą mógłbym powiedzieć coś złego. Wszyscy odnaleźli się w swoich rolach idealnie. Myślę że odegrali swoje życiowe role, a co najważniejsze wszystkich ich ujrzymy za dwa lata, gdyż powstaje druga część ,,To'' planowana na 2019 rok.

Kończąc mogę śmiało stwierdzić, że ,,To'' w wykonaniu Muchiettiego ma zadatki do najlepszego horroru w 2017 roku. Film nie nudzi a trzyma w napięciu i momentami potrafi nieźle rozbawić. Mam nadzieję że druga odsłona walki z morderczym klaunem przewidziana na 2019 rok będzie trzymała poziom tego filmu.

Moja Ocena:
Straszność: 7
Aktorstwo: 10
Efekty Specjalne: 10
Scenariusz: 8
Zakończenie: 9
Brutalność: 5
Oryginalność: 8
Mużyka: 10
Rozrywka: 9
Całokształt: 8

Razem: 84/100

Podzielcie się swoimi odniesieniami :)


2 komentarze:

  1. Widziałam ten film i bardzo mi się podobał.

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam na tym w kinie, i fakt bardzo dobrze zrealizowany film. Jako iż naoglądałam się w życiu dużo horrorów, to ciężko jest mnie zaciekawić, tak ten film sprawił, że momentami faktycznie podskawiwałam.

    OdpowiedzUsuń