wtorek, 7 lipca 2015

Udręczeni 2 / The haunting in connecticut 2: Ghosts of Georgia (2013)

Reżyseria: Tom Elkins.
Scenariusz: David Coggeshall.
Produkcja: USA.
Budżet: 9 000 000 USD.
Czas trwania filmu: 1 godzina 40 minut.

Film do obejrzenia pod poniższym linkiem:

Opis Filmu: Produkcja stanowi kontynuację obrazu Udręczeni z Virginią Madsen w roli głównej. Oryginalne dzieło przedstawiło historię małżeństwa, które przeprowadza się wraz z dziećmi do starego domu w Connecticut. Wkrótce bohaterowie wchodzą w kontakt z siłami nadprzyrodzonymi, skupiającymi się na ich nastoletnim synu. Nowe dzieło przedstawia losy innej rodziny, której życie zmienia się w koszmar po przeprowadzce do Georgii. Małżonkowie Andy i Lisa odkrywają, że nie są jedynymi mieszkańcami z pozoru idealnego domu.



Moja Opinia: Pierwsza myśl jaka przyszła mi do głowy gdy dowiedziałem się Udręczonych 2, była taka, że myślałem, że będzie przedstawiał dalsze losy rodziny Matta lecz się myliłem. Obraz Toma Elkinsa przedstawia ponoć znów historię opartą na faktach lecz znacząco różni się od tej przedstawionej w pierwszej części. Przy napisach końcowych nawet ukazane są zdjęcia przedstawiające rodzinę, której te wydarzenia się przytrafiły. Nie wiem czemu, ale ta część bardziej mi się spodobała, chociaż tak naprawdę ta produkcja biorąc pod uwagę konstrukcję jest znacznie gorsza. Każdy ma swój gust i pewnie nie każdy się ze mną będzie zgadzał.

Bardzo dobrze reżyser obrał lokalizację miejsca akcji. Mamy mały domek, który sąsiaduje z olbrzymim lasem gdzie znajduje się wiele duchów. Same duchy są o wiele lepiej wygenerowane niż w poprzedniej części. Wyglądają straszniej i jako tako realistycznie. Bardzo spodobał mi się duch murzynki o białych oczach. Idzie spostrzec, że reżyser ma bardzo dobre obycie w świecie grozy
Fajnie został przedstawiony klimat. Początkowo wszystko rozgrywa się w blasku słońca, a druga połowa przedstawia obraz nocy i ciemnych pomieszczeń domu i pobliskiego lasu. Elkins starał się kombinować i stworzył jedną nietypową scenę dla filmów o duchach. Chodzi mi o scenę w której kobieta zostaje podwieszona do sufitu za dziwne liny wychodzące z jej ust.
Jak to w horrorach bywa zakończenie przeplatane jest nagromadzeniem wielu efektów specjalnych. Nie budzą one większych emocji bo to wszystko widziałem w różnych filmach. Aktorstwo nie jest tragiczne lecz kilka osób bym wyrzucił z planu. Pojawia się między inny Chad Michael Murray znany nam prędzej z ,,Domu woskowych ciał''. Serdecznie polecam!

Moja Ocena:
Straszność: 7
Aktorstwo: 7
Efekty Specjalne: 8
Scenariusz: 7
Zakończenie: 6

Razem: 35/50

Podzielcie się swoimi odniesieniami:)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz